A rajzolt gyerekpornó nem bűn, mondja Révész Sándor a Népszabadságban.
A mind élénkebben burjánzó japáni gyermekpornográfia ellen hozott jogszabályból a szólásszabadságra hivatkozva hagyták ki a rajzolt gyermekpornót - gyermekpornográf képregényeket, rajzfilmeket, mangákat és animékat (hogy e két utóbbi mi lehet, fogalmam sincs) -, s ezzel, azaz a szólásszabadság ilyetén védelmével Révész Sándor lelkesen egyetért.
Mert "A rajzolt gyerek nem valóságos létező. Ami vele történik, egyetlen hús-vér gyereknek sem árt."
Jó, hát fordítsuk le.
A rajzolt pogrom során pusztuló rajzolt zsidó nem valóságos létező. Ami vele történik, egyetlen hús-vér zsidónak sem árt.
A rajzolt cigánygyilkosság nem valóságos esemény. Ami a rajzolt cigánnyal történik, egyetlen hús-vér cigánynak sem árt.
Pedig nem csak gyerekszexre vágyakozni, de gyűlölni is szabad, semmiféle törvény nem tiltja. Mindenkinek szuverén joga, hogy azt gyűlöljön, akit csak akar, még akkor is, ha gyűlölete tárgya egy egész nép, faj, nem, vagy akármilyen ember vagy embercsoport. Hát most miért ne birtokoljon gyűlölete otthoni kiélését elősegítő ábrákat, filmeket, rajzokat, füzetkéket (meg azt a másik kettőt, amiről fogalmam sincs, hogy micsoda), ha egyszer neki az a jó? Közöd? Van benne hús-vér ember vagy nincs?
És tovább megyek: hány hús-vér zsidónak árt az a pár összerombolt sírkő, lefestékezett zsinagóga, hány hús-vér cigánynak okoz kárt a mocskos, buta, büdös, bűnöző és hazug cigányokat ábrázoló rajz, rajzfilm, képregény (valamint az előttem ismeretlen további kettő)?
Most mi van? Fáj valakinek az a pár horthy-teleki-wassalbert-szálasi-hitler-ábrázolás? Vagy azt akarja állítani valaki, hogy rajzolni szabad, de szoborni nem? Hát istenem, van aki ezeket szereti! Most hús és vér vagy nem hús és vér?
Révész Sándor azt hiszi, hogy míg a szexualitás a privát szféra, addig a gyűlölet a közszféra része. Ez óriási tévedés. E kettő gyakran összefonódik, összekeveredik, helyettesíti egymást, felcserélődik (gondoljunk csak a tömeges háborús nemi erőszakra).
Olvassunk kicsit több feminista irodalmat, hogy jól bevésődjön: a személyes is politika (the personal is political).
Ezt a megjegyzést Révész Sándor küldte levélben:
VálaszTörlésEzzel az abszurd logikával az egész bűnügyi irodalmat be lehetne tiltatni Rejtő Jenőig bezárólag, hiszen azokban is fiktív személyeket ölnek meg. Krimikről nem is beszélve. Minden keresztre feszített Krisztust el kellene pusztítani, mert hiszen szörnyű kínoknak vannak kitéve festett, szobort lények. Semmit nem mondtam, arról, mi része a közszférának, mi a privátnak, mindennek vannak közéleti és magánéleti vonatkozásai, de ezen blogbejegyzés alapján a magánszféra puszta létét is tagadni lehet, azzal a logikával, ahogy azt a totalitárius diktatúrákban szokták.